رویای من

علایق و آرمان ها و مطالب دوست داشتنی شخصی من

رویای من

علایق و آرمان ها و مطالب دوست داشتنی شخصی من

چگونه فعال کردن اینترنت موبایل

سرویس اینترنت همراه اول به ازای هر کیلو بایت تبادل اطلاعات با تعرفه های 8 ریال در زمان پیک ترافیک یعنی از 8 صبح تا 23 شب و زمان غیر پیک از 23 الی 8 صبح و روزهای تعطیل 2 ریال محاسبه می شود.

اینترنت موبایل یا GPRS می تواند جایگزین دسترسی به اینترنت خانگی در حد و اندازه "دایل آپ" باشد که امکان مرور وب را ممکن می سازد اما استفاده از این سرویس نیازمند تنظیمات و فعال سازی است که کاربران به دلیل عدم آشنایی کمتر از اینترنت موبایل استفاده می کنند.

به گزارش مهر، GPRS در واقع روشی نوین برای ارسال داده ها از طریق تلفن همراه است و استفاده از اینترنت را در هر زمان و مکان و به صورت 24 ساعته از طریق لپ تاپ با در اختیار داشتن دیتا کارت، رایانه دستی (PDA) یا مرورگر WAP روی گوشی موبایل مشترک فعال می کند و کاربر می تواند حتی در هنگام حرکت و رفت و آمد به شبکه جهانی اینترنت متصل شود.

هم اکنون سرویس GPRS موبایل توسط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به مشترکان عرضه می شود اما بررسی ها نشان می دهد که این سرویس به دلایل مختلف آنطور که باید از سوی مشترکان به کار گرفته نمی شود.
 
یکی از دلایل این عدم استفاده مربوط به آگاهی نداشتن از نحوه فعالسازی این سرویس است که اطلاع یافتن از آن می تواند امکان جستجو در وب را به صورت آنلاین و حتی در برخی مواقع سریعتر از اینترنت خانگی دایل آپ برای مشترکان فراهم می کند.
 
GPRS به جای استفاده از یک شماره تلفن برای اتصال به اینترنت از یک (APN (Access Point Node استفاده می کند که باید در گوشی مشترک تنظیم شود.
 
از دیگر مزایای اینترنت موبایل می توان به اتصال دائمی به اینترنت اشاره کرد که کاربر صرفاً برای ارسال و دریافت اطلاعات هزینه می پردازد و دیگر نگران هزینه آنلاین بودن خود نخواهد بود.
 
مشترکان همراه اولی GPRS خود را فعال کنند
 
مشترکان سیمکارتهای دائمی و اعتباری همراه اول برای استفاده از سیستم GPRS باید به سایت اینترنتی این شرکت به آدرس www.mci.ir مراجعه کرده و در قسمت تنظیمات GPRS با انجام چند مرحله گوشی خود را برای استفاده از این سرویس فعال کنند.
 
خدماتی که به مشترکان همراه اول از طریق سرویس GPRS ارائه می شود شامل استفاده از پست الکترونیکی و دسترسی به سایت‌های اینترنتی و دریافت فایل برروی گوشی موبایل است.
 
برای فعال سازی GPRS مشترک باید به تکمیل فرم الکترونیکی ثبت ‌نام بپردازد و اطلاعات شخصی خود شامل نام، نام خانوادگی و شماره کد ملی، اطلاعات تماس شامل، شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی را از طریق فرم موجود وارد کند.
 
نشانی پست الکترونیکی که وارد می‌شود همان نشانی است که پس از فعال شدن سرویس برای اطلاع‌رسانی به مشترک از آن استفاده خواهد شد که پس از تکمیل این فرم و ارسال اطلاعات به سیستم، پیامی در مرورگر به وی نشان داده می‌شود و مشترک را ملزم به فعال سازی GPRS روی گوشی می کند.
 
در مرحله بعدی فعال سازی که مربوط به تنظیم گوشی خواهد بود از طریق لینک ارسال تنظیمات گوشی با وارد کردن شماره تماس و انتخاب نوع و مدل گوشی از سوی کاربر، تنظیمات لازم از طریق پیامک برای متقاضی ارسال می‌شود.
 
امکان ارسال تنظیمات برای همه گوشی‌هایی که توانایی دریافت تنظیمات از طریق شبکه را دارند در این بخش وجود داشته و سایر گوشی‌هایی که این توانایی را ندارند باید به طور دستی و مطابق با راهنمای موجود تنظیم شوند.
 
همراه اول پس از دریافت درخواست مشترک، تنظیمات مربوط به گوشی را در قالب یک پیام کوتاه برای وی ارسال می کند که تنظیمات GPRS پس از بازکردن پیام و زدن کد 1234، به طور خودکار در گوشی مشترک قرار خواهد گرفت و مشترک با ارسال مدل گوشی بصورت انگلیسی به شماره 8008 تنظیمات GPRS را می تواند دریافت کند.
 
چنانچه به هر دلیل این کار با مشکل مواجه شود، ابتدا لازم است مشترک درخواست خود را تکرار کند و در صورت عدم موفقیت مجدد بهتر است‎‎‎‎‎‎‎‎ با مرکز پاسخگویی همراه اول به شماره 09990 ‎‎‎‎‎‎‎‎ برای حل مشکل تماس  گرفته سپس تنظیمات را به صورت دستی در گوشی خود فعال کند.
 
مشترکان ایرانسلی GPRS خود را فعال کنند
 
به گزارش مهر، ارسال تنظیمات GPRS برای مشتریان ایرانسل بسیار آسان بوده و تنها از طریق پیام کوتاه ارسـال می شود. به این معنی که مشترک چنانچه تاکنون پیام کوتاه حاوی تنظیمات را دریافت و یا ذخیره نکرده است باید کد دستوری *130*3*5# [Yes/Ok] را شماره گیری کرده تا این اطلاعات را دریافت کند.
 
پس از دریافت پیام کوتاه حاوی تنظیمات، مشترک باید آن را در گوشی ذخیره (save) کند تا تنظیمات GPRS به گوشی منتقل شود. چنانچه گوشی مشترک دارای قابلیت استفاده از GPRS باشد این سرویس برای وی فعال خواهد شد و برای تمامی مشترکان سیمکارتهای دائمی و اعتباری ایرانسل هم کارآیی خواهد داشت.
 
مشترک برای دسترسی به اینترنت پس از آنکه از تنظیمات گوشی خود مطمئن شد و علامت اتصال به شبکه GPRS (یک علامت G یا یک مثلث برعکس در کنار علامت آنتن) بر روی صفحه موبایل وی ظاهر شد، می تواند با انتخاب مرورگر (WAP/ Web browser) در منوی گوشی خود و سپس وارد کردن آدرس اینترنتی (URL) به شبکه جهانی اینترنت دسترسی پیدا کنید.
 
توجه به این نکته نیز ضروری است که این مرورگر (browser) در اغلب گوشی ها با علامت "کره زمین" نشان داده شده است.
 
هزینه استفاده از GPRS چقدر است
 
بطور کلی حجم داده ها براساس بایت سنجیده می شود به طوریکه به هر 1000 بایت یک کیلوبایت (KB) و به هر 1000 کیلوبایت یک مگابایت (MB) می گویند. با این توضیح کاربران کافی است تا تعداد بایتهایی که ارسال یا دریافت کرده اند را در تعرفه ها ضرب کنند تا در هر لحظه هزینه استفاده از اینترنت موبایل خود را محاسبه کنند. کارکرد دیتای کاربر شامل تمامی اطلاعاتی خواهد بود که توسط کاربر یا به صورت خودکار از گوشی، رایانه دستی یا لپ تاپ ارسال و یا دریافت می شود.
 
سرویس اینترنت همراه اول به ازای هر کیلو بایت تبادل اطلاعات با تعرفه های 8 ریال در زمان پیک ترافیک یعنی از 8 صبح تا 23 شب و زمان غیر پیک از 23 الی 8 صبح و روزهای تعطیل 2 ریال محاسبه می شود.
 
نرخ ارسال و دریافت دیتا از طریق GPRS ایرانسل نیز در ساعات اوج مصرف 7 ریال و برای ساعات کاهش مصرف 2 ریال خواهد بود.
 
همراه اول و ایرانسل برای تشویق مشترکان خود به استفاده از اینترنت موبایل و نیز سهولت و ارزانی برای مشترکانی که استفاده از GPRS برای آنها ضرورت دارد بسته های پیشنهادی خود را با تخفیفهای قابل توجهی عرضه کرده اند که در این شرایط مشترک با خرید هر بسته می تواند از مزایای استفاده از اینترنت و تخفیف دراستفاده از آن به صورت همزمان بهره مند شود.

از گوگل بترسید


وقتی هواپیما در فرودگاه بین المللی سانفرانسیسکو به زمین نشست و آقای دیوید از هواپیما پیاده شد، هنوز

شنگول بود. یک ماه کامل را در جزیره اختصاصی در مکزیک خوش گذرانده بود. هفته ای سه روز غواصی کرده
بود و بقیه روزها را هم با دخترهای خوشگل فرانسوی سپری کرده بود. حالا بعد از برگشت و در ترمینال
فرودگاه، هنوز شادابی در وجودش موج میزد.
اما وقتی بیشتر از چهار ساعت در صف کنترل پاسپورت منتظر شد، آرام آرام دچار نگرانی و اضطراب شد. مأمور
کنترل پاسپورت مرتب با کامپیوترش کار میکرد و انگشتان سنگینش را روی کیبور میکوبید. خانمی که جلوتر از
دیوید در صف بود میگفت: “امان از تکنولوژی!” و با انگشت به بیلبوری اشاره میکرد که روی آن نوشته شده بود:
“مسافرت ‐ تقویت شده با گوگل!”

دیوید تقریباً دو ماه پیش از شرکت سابقش استعفا داده بود. سعی کرده بود این یک ماه را خوش بگذراند و به
هیچ چیز فکر نکند جز تفریح! بخاطر همین هم به مکزیک رفته بود. وقتی نوبت دیوید شد، پاسپورتش را به
مأمور داد و گفت: “عصر بخیر، خسته نباشید”. مأمور پاسپورت را زیر اسکنر گذاشت و چیزهایی تایپ کرد. با
لحن خشکی گفت:
“درباره ی ماه جون 1998 چی داری بگی؟”
دیوید متعجب پرسید: “ببخشید؟! راجع به چی؟”
“در 17 جون 1998 یک ایمیل فرستادی و نوشتی که میخواهی به یک فستیوال حمله کنی!”
وقتی دیوید را به اتاق بازجویی فرودگاه بردند، با مرد نسبتاً مس نتر و قدبلندی مواجه شد که پای کامپیوتر
نشسته بود و چیزهایی تایپ میکرد. بازجو پرسید:
“در مورد سرگرمی هایتان بگویید… اهل مواد منفجره و موشکهای مدل هستید؟”
“عذر میخوام، اهل چی؟!”
“ساخت مدل از مواد منفجره و موشکهای قابل پرتاب”
دیوید اصلاً نمیدانست جریان چیست. جواب داد: “نه، به هیچ وجه!”
بازجو با لحن ملایمی گفت: “این را میپرسم چون گوگل اینجا در کنار ایمیلهایتان تعداد زیادی تبلیغات
موشکهای مدل نشان می دهد”
دیوید با دلهره پرسید: “شما دارید ایمیلها و جستجوهای من رو نگاه میکنید؟!”
“نه، نگران نباشید. من کار غیر قانونی نمیکنم، ولی گوگل متناسب با محتوای ایمیلها و جستجوهایتان، تبلیغاتی
در کنار صفحه شما نشان می دهد. اگر خواستید بعداً بروشور آن را به شما می دهم که مطالعه کنید! لطفاً آرام
بنشینید تا کار من تمام شود…”
دیوید از کوره در رفت: “آقای محترم، تبلیغات هیچ معنایی نمیدهد! اینها فقط تبلیغ هستند!”
“بله آقا، متوجه هستم. اصلاً من برای همین اینجا هستم تا با شما صحبت کنم! حالا برای من توضیح دهید که
چرا تبلیغات موشکهای مدل اینقدر زیاد برای شما نمایش داده می شود؟”
دیوید کلی به مغزش فشار آورد تا بالاخره موضوع را فهمید: “آهان، یادم اومد. من در گروه علاقمندان به قهوه
اسپرسو عضو هستم و یکی از اعضای فعال هم هستم. چند وقت پیش با یک سایت قهوه فروشی همکاری کردیم
که اسم محصولاتش را گذاشته بود سوخت موشک! احتمالاً همین قضیه گوگل را گیج کرده…”
حالا اوضاع بهتر شده بود. دیوید نفس راحتی کشید. ولی بازجو همچنان مشغول جستجو در کامپیوترش بود:

“در مورد جنگ خلیج چی دارید که بگید؟”
دلهره دوباره سراغ دیوید آمد، ولی این بار میتوانست بهتر فکر کند: “اون فقط یک مهمانی بود، جشن هالووین!
ما برای این مهمانی اسم جنگ خلیج را انتخاب کرده بودیم!”
“و شما در آن مهمانی با لباس…”
“لباس مبدل یک تروریست با کمربند انتحاری را پوشیده بودم!”
دیوید ظاهراً جواب محکمی داده بود، ولی هنوز به خودش میلرزید…
بازجویی دیوید تا ساعت 3 صبح طول کشید. وقتی آزاد شد، تنها چمدانی که در محوطه ترمینال دیده می شد،
چمدان او بود. کاملاً معلوم بود که چمدان هم بازرسی شده و کاملاً ب یدقت بسته شده بود. لباسهایش از گوشه
چمدان بیرون زده بود…
وقتی به خانه رسید، چمدانش را باز کرد. مجسمه هایی که بعنوان سوغاتی خریده بود، همه شکسته بود! روی
لباس سفید جدیدش هم جای یک چکمه ی کثیف بود! لباسهایش دیگر بوی مکزیک را نمی داد، همه چیز بوی
فرودگاه گرفته بود…
چند روز بعد دیوید با دوستش مایا توی پارک قرار داشت. مایا از کارکنان جدید گوگل بود. خیلی وقت بود
همدیگر را ندیده بودند. بعد از خوش و بش، دیوید پرسید:
“مایا، دربار هی برنامه مشترک گوگل و پلیس مرزی چیزی میدانی؟”
مایا یکدفعه ساکت شد! با ترس گفت: “اصلاً به آن طرف نگاه نکن! بالای آن تیر چراغ برق، یکی از گیرنده های
بیسیم ماست. یک دوربین با لنز خیلی باز و دقت خیلی بالا، که همه چیز را زیر نظر دارد! سعی کن وقتی حرف
میزنی رویت به آن سمت نباشد…”

دیوید از تعجب خشکش زد! با وحشت پرسید: “حتماً شوخی میکنی! این دیگر واقعاً احمقانه ست!”
در مقیاس گوگل (بعنوان بزرگترین شرکت جهان در سال 2008 )، قرار دادن دوربینهای فراوان در سطح شهر و
شبکه کردن آنها، هزینه چندانی نداشت. مخصوصاً که نمایش تبلیغات در سایت متناسب با نقاط شهری،
سودآوری اقتصادی بالایی همراه دارد. دیوید هم مثل بقیه مردم، تابحال توجهی به این دوربینها نکرده بود.
مایا دست دیوید را کشید: “با من بیا”
وقتی به نقطه امنی رسیدند، مایا توضیح داد:
“ما با پلیس مرزی قرارداد داریم. آنها قول داده اند که به محتوای جستجوی کاربران کاری نداشته باشند، ما هم
قول داده ایم که به پلیس بگوییم که به هر کاربری چه تبلیغاتی را نشان میدهیم…”
“آخه چرا؟! نگو که یاهو هم همین کار را میکند!”
“خوب راستش، چرا! یاهو هم این کار را میکند، ولی ما به این بهانه این کار را نمیکنیم. میدانی که، ما به حزب
دموکرات نزدیکیم و جمهور یخواه ها از ما متنفرند. این در واقع یک برنامه برای صلح و نشان دادن حسن نیت به
جمهوری خواه ها بود…”
در مقابل بهت دیوید، مایا ادامه داد: “چشمهای گوگل همه جا هستند، در خیابانها، ایستگاهها، سالنها… یادت
باشد، همه مردم به دو دسته تقسیم شده اند: پاک و مشکوک!”
“خوب، پس من خیلی خوش شانس بودم که زنده از فرودگاه آمدم بیرون!”
“پلیس مرزی اجازه دارد تو را گوگل کند! جریان این است که، فرودگا هها بعنوان یک دروازه عمل م یکنند. به
محض اینکه وارد فرودگاه شدی و از آن خارج شدی، تو دیگر یک آدم مورد نظر هستی! پلیس مرزی اجاره دارد

همه دوربینها را برای بررسی تو زیر و رو کند، همه جستجوهای تو را ببیند، همه ایمیلهای تو را بخواند و … البته
درست است که پلیس بدون اجازه دادگاه حق این کار را ندارد، ولی خود گوگل نتایج لازم را به آنها میدهد…”
هر بار که جستجویی میکنید، هر بار که صفحه ای باز می کنید، هر بار که نقشه ای می بینید، هر بار که ایمیلی
میفرستید، هر بار که در فضای اسناد گوگل چیزی قرار می دهید، و کلاً هر بار که کاری میکنید که به گوگل
ربطی دارد، همه این اطلاعات بعنوان سوابق شما ذخیره می شود. مطمئن باشید که یک دولت اقتدارگرا مثل
آمریکا، با این اطلاعات خیلی کارها می تواند بکند.
دولت آمریکا قبلاً 15 میلیارد دلار صرف یک پروژه کرده بود که هر کس که وارد آمریکا م یشود، انگش تنگاری و
تصویرنگاری شود و همه اطلاعاتش استخراج شود. با این کار، پلیس موفق به دستگیری حتی یک تروریست هم
نشده بود!

ولی امروز شما گوگل م یشوید! با دست خود همه اطلاعات را در اختیار گوگل قرار می دهید. دیگر پلیس از شما
نمی پرسد که دوستانتان کی و کجا هستند، بلکه شما قبلاً همه آنها را در اورکات معرفی کرد هاید! گوگل کار بدی
نمی کند، بلکه مطابق شعارش عمل می کند: مرتب کردن همه اطلاعات جهان!
برنامه های در دست اقدام گوگل، خیلی گسترده تر از اینها هستند. صبر کنید تا چند وقت دیگر سیستمهای
تشخیص الگوی گوگل راه بیفتد، آنوقت حتماً به شما خواهد گفت که قبل از کشیدن سیفون، چه غذایی خورده
بودید! البته گوگل عنوان این طرح را گذاشته “تشخیص الگوهای مشکوک” ولی باور کنید تا قبل از تشخیص
الگو، نمی توان فهمید که الگو مشکوک است! پس گوگل همه چیز را تجزیه تحلیل خواهد کرد. همه تصاویر از
دوربینهایش، همه صداها از میکروفنهایش (که تا چند وقت دیگر همه جا نصب خواهد شد) و کلاً همه چیز.
خودتان به انگیزه گوگل برای تولید بهترین مرورگر جهان (کروم) فکر کنید!
البته گوگل همیشه برای کلاه گذاشتن سر افراد، روشهایی دارد. حتی اگر این افراد پلیس مرزی باشند!
ابزار ن هچندان پیچیده “گوگل پاک کن”، روشی است که همه اطلاعات و سوابق فرد را پاک م یکند. پس از آن،
فرد از نظر گوگل یک فرد کاملاً پاک است. حتی تبلیغات کنار صفحات او هم تبلیغات ساده و نسبتاً ب یهدف
هستند. اتفاقی که برای دیوید افتاد! دوستش مایا لطف بزرگی در حقش کرد.
“اخیراً اتفاقات بزرگ و عجیبی میفتد. مثلاً در ماه گذشته، سوابق سه نفر آدم مهم را پاک کردیم، هر سه نفر
سناتور بودند! فکر میکنی چرا گوگل این همه بزرگ و پولدار شده است؟! نمیدانم پلیس کی متوجه خواهد شد،
ولی اگر متوجه شود که ما چنین کاری میکنیم فاجعه خواهد شد!”
مایا این را گفت و از دیوید خداحافظی کرد…

جدید ترین گزارش بانک جهانی از 10 شاخص کسب وکار در ایران

به گزارش خبرنگار فارس، بانک جهانی در تازه ترین گزارش خود موسوم به «فضای کسب وکار ایران 2010» به بررسی شرایط و مقررات مربوط به انجام فعالیت های اقتصادی در ایران پرداخته است .

 

   
بانک جهانی در تازه ترین گزارش خود با بررسی وضعیت 10 شاخص کسب وکار در ایران ضمن اعلام ارتقای 5 رتبه ای ایران، از بهبود شرایط آغاز فعالیت اقتصادی، تسهیل صدور مجوز ساخت و ساز، و عدم پیشرفت در حمایت از سرمایه گذاران طی یک سال گذشته در این کشور خبر داد.به گزارش خبرنگار فارس، بانک جهانی در تازه ترین گزارش خود موسوم به «فضای کسب وکار ایران 2010» به بررسی شرایط و مقررات مربوط به انجام فعالیت های اقتصادی در ایران پرداخته است .

* رتبه 14 فضای کسب وکار ایران در خارومیانه
بر اساس این گزارش ایران از لحاظ شاخص کلی فضای کسب وکار در رتبه 137 جهان و 14 خاورمیانه قرار گرفته است . شاخص کلی فضای کسب وکار بر پایه 10 شاخص کوچکتر با عناوین آغازکسب وکار،کسب مجوز، استخدام نیروی کار، ثبت داراییها،کسب اعتبارات، حمایت از سرمایه گذاری، مالیات، تجارت مرزی، اجرای قراردادها و ورشکستگی محاسبه می شود. این شاخص در واقع نشان دهنده سهولت و مناسب بودن هرکشور برای انجام فعالیت های اقتصادی و تجاری است.بدین ترتیب ایران از نظر سهولت و مناسب بودن برای انجام فعالیت های اقتصادی در میان 183کشور در مراتب انتهایی قرار دارد. در عین حال رتبه ایران از این نظر نسبت به گزارش سال قبل بانک جهانی پنج پله صعود داشته است.در میان 19کشور خاورمیانه و شمال آفریقا نیز ایران از نظر سهولت کسب وکار در رتبه 14 قرار گرفته است که نسبت به سال گذشته 2 پله صعود داشته است. عربستان با رتبه جهانی 13 در رتبه نخست منطقه از این نظر قرار گرفته است. رتبه سایرکشورها نیز به ترتیب عبارت است از بحرین(رتبه جهانی 20) ،امارات(33)، قطر(39)،کویت(61)، عمان(65)، تونس(69)، یمن(99 ) ، اردن(100)، مصر(106)، لبنان(108)، مراکش(128 ) ، الجزایر(136)،ایران(137)،فلسطین(139)، سوریه(143)، عراق(153)، سودان(154 ) و جیبوتی(163 ).

 

 


* صعود 25 پله ای ایران از نظر شاخص آغازکسب وکار
بر اساس این گزارش، آغازکسب وکار در ایران طی یک سال گذشته بسیار آسانتر شده است. ایران از لحاظ شاخص آغازکسب وکار در رتبه 48 قرار داردکه نسبت به سال گذشته ، 25 رتبه صعود داشته است .ایران از این نظر در گزارش سال گذشته در رتبه 73 جهان قرار داشت.شاخص آغازکسب وکار بر پایه چهار فاکتور محاسبه می شودکه عبارتند از تعداد رویه های قانونی لازم برای آغازکسب وکار، زمان لازم برای آغاز و راه اندازی یک کار، هزینه متوسط آغاز یک کار و حداقل سرمایه لازم برای آغاز یک کار. زمان لازم برای آغاز و راه اندازی یک کار نیز از 28 روز به 9 روزکاهش یافته است. هزینه راه اندازی کسب وکار نیز در سال گذشته معادل 4.6 درصد درآمد سرانه بوده که این رقم در سال جاری به 3.9 درصد کاهش یافته است. به علاوه حداقل سرمایه لازم برای راه اندازی کسب وکار در سال گذشته معادل یک درصد درآمد سرانه بوده که این رقم در سال جاری به 0.8 درصد کاهش داده شده است .

*دریافت مجوز ساخت و ساز در ایران تسهیل شده است
دریافت مجوزهای ساختمانی نیز در طی یک سال گذشته در ایران تسهیل شده است. در حالیکه ایران از این نظر در سال گذشته در رتبه 164 جهان قرار داشت در گزارش جدید بانک جهانی رتبه 141 را به دست آورده است. تعداد رویه های قانونی لازم برای کسب مجوزهای ساختمانی از 19 عدد در سال گذشته به 17 عدد در سال جاری کاهش یافته است. مدت زمان اخذ مجوزهای ساختمانی نیز از 670 روز به 322 روزکاهش یافته و میزان هزینه لازم در این زمینه از 514 درصد درآمد سرانه به 365 درصدکاهش پیداکرده است .

* هزینه های اخراج نیروی کار در ایران 22 برابر عمان
از لحاظ شاخص سختی و پیچیدگی استخدام نیروی کار ( از بین صفر تا صد ) ایران عدد 29 راکسب کرده است که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است . این رقم برای منطقه خاورمیانه 25 اعلام شده است .رتبه جهانی ایران نیز از نظر سختی و پیچیدگی استخدام نیروی کار 137 اعلام شده که نسبت به سال قبل تغییری نداشته است. هزینه های اخراج نیروی کار در ایران نیز معادل 87 هفته حقوق فرد است که این رقم نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است. هزینه اخراج نیروی کار در امارات معادل 84 هفته حقوق فرد،‌عربستان معادل 80 هفته، اردن 24 هفته و عمان 4 هفته است .

* ثبت دارائی ها در امارات 2 روز و در ایران 33 روز زمان می‌برد
از نظر ثبت دارائی ها رتبه جهانی ایران یک پله سقوط داشته است. در سال گذشته رتبه ایران از این نظر 152 بود اما طی سال جاری جایگاه ایران به 153کاهش یافته است. در عین حال بهبودی جزئی در این زمینه شاهد بوده ایم.طی سال گذشته ثبت داراییها در ایران بیش از 36 روز زمان می برد در حالی که این رقم طی سال جاری به 33 روزکاهش یافته است.هزینه ثبت داراییها در ایران نیز به معادل 10.5 درصد ارزش دارایی کاهش یافته است.این رقم در سال گذشته 10.6 درصد بود.همچنین برای ثبت داراییها و اموال در ایران بایدبه 9 سازمان و ارگان دولتی مراجعه کردکه این تعداد نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.عربستان سهل ترین قوانین و مقررات را برای ثبت دارائی ها داراست. این کشور از نظر سهولت ثبت دارائی ها در رتبه نخست جهان قرار دارد. ثبت دارائی در این کشور بدون هرگونه هزینه ای انجام می شود.امارات نیز از این نظر در رتبه 7 جهان قرار دارد. زمان لازم برای ثبت دارائی ها در امارات 2 روز، هزینه لازم برای این کار معادل 2 درصد ارزش دارائی و تعداد رویه های قانونی لازم تنها یک عدد تعیین شده است .

*رتبه جهانی ایران درکسب اعتبار و وام از بانک ها 113 اعلام شد
برای کسب اعتبار و وام از بانک ها شاخصهای متعددی وجود دارد .این شاخص ها از صفر تا 10 نمره گذاری شده اندکه هر چه این رقم در مورد یک کشور بیشتر باشد دلالت بر وضعیت بهتر آن کشور برای اخذ وام و اعتبارات بانکی است . شاخص مقررات و قوانین دریافت وام در ایران 4 است . این رقم درکشورهای منطقه 3.3بوده است . از لحاظ شاخص اطلاعات اعتباری ایران نمره 3 راکسب کرده است و این رقم درکشورهای منطقه 9/2 بوده است . این دو شاخص نسبت به سال گذشته تغییری در ایران نداشته اند .
در عین حال رتبه جهانی ایران از نظر سهولت دریافت وام و مطلوبیت قوانین و مقررات مربوط به آن سیر نزولی داشته است. در حالی که ایران از این نظر در سال گذشته در رتبه 109 قرار داشت در سال جاری به جایگاه 113 سقوط کرده است .

*نزول یک پله ای رتبه جهانی ایران در حمایت از سرمایه داران
از نظر حمایت از سرمایه گذاران پیشرفتی طی یک سال گذشته در ایران حاصل نشده است. در گزارش جدید بانک جهانی شاخص حمایت از سرمایه گذاران در ایران 3 اعلام شده که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است. نمره منطقه از این نظر 4.8 گزارش شده است. هر چه این شاخص بیشتر باشد دلالت بر حمایت بیشتر از سرمایه گذاران دارد.به رغم عدم تغییر نمره ایران در شاخص حمایت از سرمایه داران رتبه جهانی ایران از این نظر یک پله نزول داشته است. در سال گذشته ایران رتبه 164 را از این نظر به خود اختصاص داده بودکه این رقم در سال جاری به 165 تنزل یافته است.در میان کشورهای منطقه عربستان بیشترین حمایت را از سرمایه گذاران به عمل می آورد. نمره این کشور در شاخص حمایت از سرمایه گذاران 7 و رتبه جهانی این کشور 16 اعلام شده است.نمره کشورهای عمان،‌امارات، عراق و اردن نیز در شاخص مذکور به ترتیب 5، 4.3، 4.3، و 4.3 اعلام شده است .
 

*نرخ اخذ مالیات در ایران بیشتر از متوسط منطقه ای است
در ایران افراد حقیقی و حقوقی باید 22 نوع مالیات به صورت مستقیم و غیر مستقیم بپردازندکه نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است. این رقم درکشورهای منطقه 23 عدد است .همچنین برای محاسبه و پرداخت مالیات در ایران بیش از 344 ساعت زمان لازم است. این رقم برای سال گذشته 364 ساعت گزارش شده بود. در سطح منطقه متوسط زمان لازم برای محاسبه و پرداخت مالیات 200 ساعت برآورد شده است .

نرخ کلی مالیات در ایران نیز بدون تغییر نسبت به سال گذشته در سطح 44.2 درصد سود باقی مانده است. این رقم درکشورهای منطقه معادل 32 درصد سود است .بر اساس این گزارش از نظر شاخص پرداخت مالیات رتبه جهانی ایران 10 پله سقوط داشته است. رتبه ایران در سال گذشته از این نظر 107 بودکه در سال جاری به 117 نزول پیداکرده است.در منطقه امارات رتبه نخست را از این نظر به خود اختصاص داده است. رتبه جهانی امارات نیز 4 اعلام شده است. عربستان رتبه 7 جهان، عمان رتبه 18 و اردن رتبه 26 جهان را از این نظرکسب کرده اند .

 

*فرایند صادرات کالا از ایران کندتر از متوسط منطقه‌ای انجام می شود
رتبه جهانی ایران از نظرکیفیت تجارت کالا نیز دو پله نزول داشته و از 132 در سال گذشته به 134 در سال جاری رسیده است.برای صادرات کالا از طریق مرزها در ایران به 7 مدرک معتبر نیاز است که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است .در عین حال زمان صادرات در ایران یک روزکوتاهتر شده و از 26 روز به 25 روزکاهش یافته است . هزینه صادرات در مرزهای ایران نیز برای هرکانتینر 1061 دلار است که نسبت به سال گذشته 50 دلار افزایش داشته است.متوسط اسناد لازم در منطقه برای صادرات 6.3، مدت زمان صادرات کالا 22 روز و هزینه صادرات به ازای هرکانتینر 1001 دلار اعلام شده است.برای واردات کالا از طریق مرزهای ایران نیز به 8 مدرک و سند نیاز است که تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است. زمان برای واردات کالا به ایران نیز باکاهش یک روزه به 38 روز رسیده است.هزینه واردات کالا به ایران نیز با افزایش 60 دلاری طی سال گذشته به 1706 دلار به ازای هرکانتینر رسیده است .

*قراردادهای تجاری در ایران پس از طی 39 مرحله نهایی می‌شوند
برای نهایی شدن و اجرای قراردادهای تجاری در ایران 39 مرحله وجود داردکه این رقم درکشورهای منطقه 43مرحله است . برای نهایی شدن قراردادهای تجاری در ایران نیز بیش از 520 روز زمان نیاز است و این رقم درکشورهای منطقه 670 روز اعلام شده است. این دو فاکتور در مقایسه با سال گذشته تغییری نداشته است .
در عین حال رتبه ایران از نظر اجرای قراردادهای تجاری در سطح جهان یک پله بهبود یافته و از 54 به 53 رسیده است. ایران از این نظر در صدر منطقه قرار گرفته است. پس از ایران عمان رتبه دوم منطقه از نظر اجرای قراردادها را به خود اختصاص داده است. رتبه جهانی این کشور 106 اعلام شده است.رتبه جهانی اردن نیز 124،‌ امارات 132، عراق 139 و عربستان 140 اعلام شده است .
 

*رتبه 109 ایران از نظر تعطیلی فعالیت های اقتصادی
بر اساس این گزارش رتبه ایران در زمینه مقررات و قوانین مربوط به پایان دادن به یک فعالیت تجاری در ایران تغییری نداشته و در سطح 109 بدون تغییر باقی مانده است. این درحالی است که ایران از لحاظ شاخص آغازکسب وکار در رتبه 48 قرار دارد.زمان مربوط به تعطیلی یک کارگاه اقتصادی در ایران نیز بدون تغییر نسبت به سال گذشته در سطح 4.5 سال باقی مانده است. نرخ احیاء و تجدید حیات اقتصادی نیز بدون تغییر در سطح 23.1 درصد باقی مانده است.زمان متوسط در منطقه برای تعطیلی یک کارگاه اقتصادی 3.2 سال و نرخ احیاء 25.5 درصد اعلام شده است .

عربستان رتبه نخست منطقه را از این نظر به خود اختصاص داده و در سطح جهان نیز رتبه 60 را به خود اختصاص داده است. رتبه جهانی عمان نیز 66، اردن 96، امارات 143 و عراق 183 اعلام شده است .

روش های نوین جذب مشتری برای کسب و کارهای محلی آنلاین

چند روز پیش یک کتاب زرد راهنمای نیازمندی ها و بانک اطلاعات تجاری به دستم رسید.

با خودم فکر کردم که چند تا پرنده خوشگل و کوچولو به دلیل تولید هزاران نسخه از این کتاب زرد، بی خانمان شده اند!

البته این کتاب ضخیم از شکل و شمایل نسبتاً قشنگی برخوردار بود. نکته اولی که به ذهنم رسید این بود که از زمان شروع تولید چنین کتاب قطوری با این حجم اطلاعات تا زمان چاپ شدن و به دست مخاطب رسیدن آن، ممکن است ماه ها زمان بگذرد و آیا اطلاعات این کتاب، در زمان توزیع، دقیق و صحیح خواهد بود؟ مخصوصا در کشوری مانند امارات که طول عمر شرکت ها می تواند بسیار کوتاه باشد.

به همین دلایل، من با کمی ورق زدن و چند ثانیه وقت گذاشتن، با اطمینان خاطر آن را به سطل زباله شوت کردم!

کار نادرستی کردم؟ نه به هیچ وجه. امروزه دیگر عمر این کتاب های قطور با آن خط های ریز و درهم و برهم سر آمده است.

در سال 2011 یک شرکت بزرگ تحقیقاتی در تحقیقات خود به این نتیجه رسید که 51 درصد بزرگسالان آمریکایی، برای کسب اطلاعات مورد نیاز خود درباره مشاغل محلی، به جای این که به سراغ روزنامه ها، توصیه دوستان و آشنایان، تلویزیون یا کتاب های زرد غم انگیز! بروند، از اینترنت استفاده می کنند.

حال این سوال به ذهن می رسد که کسب و کار شما در اینترنت، برای به دست آوردن مشتری بیشتر، تا چه حدی قوی و خوب عمل می کند؟

من در ادامه، چند اصل ساده ولی مهم را مطرح می کنم. این اصول واقعا ساده هستند و شاید به همین دلیل، خیلی از صاحبان وب سایت ها و یا طراحان وب سایت ها، از اعمال این اصول در وب سایت خود، غافل می شوند و به راحتی، گوی سبقت را به دست رقبای خود می سپارند.

یک سایت اختصاصی برای خود دست و پا کنید

امر واضحی است، نه؟ ولی واقعیت آن است که طبق آمار، بیش از نیمی از کسب و کارهای محلی و کوچک، وب سایت ندارند.

چندی پیش مدیر یک کسب و کار، از رونق صفحه فیس بوک خودش سخن می گفت و تاکید می کرد که به همین دلیل حس می کند به وب سایت نیازی ندارد.

این موضوع، یعنی حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی به جای خود بسیار خوب است ولی اصلاً نمی تواند و نباید جای یک وب سایت اختصاصی را بگیرد.

سایت فیس بوک متعلق به شما نیست و مطالبی که در آن قرار می دهید، تحت مالکیت شما نخواهد بود. شما باید یک فضای مجازی اختصاصی (وب سایت) برای خودتان تدارک ببینید.

من یکی از طرفداران بزرگ وردپرس (WordPress) در قضیه ساخت وب سایت هستم. این نرم افزار مدیریت محتوا (CMS) را می توان به طرز فوق العاده ای، سفارشی (Customize) کرد.

شما اگر بدانید که چه وب سایت های زیادی از وردپرس نیرو گرفته اند شگفت زده خواهید شد.

تازه، شکل و شمایل این وب سایت ها بسیار فراتر از یک وبلاگ ساده است. ضمناً به روزرسانی و نگهداری آنها نیز به آسانی انجام می شود. من خودم در مدت زمان یک ساعت، نحوه مدیریت محتوای یک وب سایت را به هر منشی شرکتی که بخواهید، آموزش می دهم.

شما – به عنوان مدیر یک کسب و کار – اگر تا کنون سایت نداشته اید، بر استفاده از وردپرس فکر کنید.

راستی، وردپرس، کاملا رایگان است!

برای جلب مخاطب محلی، از کلیدواژه های مناسب استفاده کنید

در اینترنت راه های متعددی برای جلب نگاه ها وجود دارد، از معرفی به موتورهای جستجو بگیر تا تولید محتواهای جذاب. هرچند که امروزه، تولید محتوای اصیل و جذاب و مخاطب پسند، مهم ترین عامل در ثبت شدن در موتورهای جستجو است.

چند نکته ظریف هم در این بین وجود دارد. مثلاً در سایت شما، آدرس فیزیکی و شماره تلفن حتماً باید درج شده باشد (لبخند عاقل اندر سفیه نزنید! بسیاری از کسب و کارها از این موضوع ساده غفلت می کنند). توجه کنید که درج صندوق پستی کافی نیست. حتی محل دقیق کسب و کار خود توسط Google Map را هم به مخاطب نشان دهید.

کلیدواژه ها یا کلمات کلیدی خاص جغرافیایی نیز می تواند به نوبه خود، رتبه وب سایت را بهبود بخشد.

به عنوان مثال یک شرکت ساختمانی در دبی، باید از کلماتی نظیر «شرکت ساختمانی دبی»، «برترین شرکت ساختمان سازی در امارات» و «کسب و کار ساختمان در دبی» استفاده کند.

کلیدواژه ها را در عنوان صفحه، تگ های header و هر جای مناسب در داخل متن قرار دهید.

از سیستم های تبلیغاتی جستجوگرهای اینترنتی نظیر AdWords گوگل، Wordtracker و Keyword Discovery استفاده کنید تا آن دسته از مشتری های بالقوه ای که به دنبال کالاهایی نظیر تولیدات شما هستند، بتوانند با سایت تان آشنا شوند.

 

بازدیدکننده های سایت را به مشتری تبدیل کنید

ایده جالبی است اما چگونه باید عملی شود؟

«فرم تماس با ما» مکان شروع خوبی برای افرادی است که می خواهند با شما ارتباط برقرار کنند اما پرسش اصلی این است که صفحات شما باید به چه صورت طراحی شود تا بازدیدکنندگان سایت و کسانی که برای خرید از شما مردد هستند، مشتری بالفعل شوند؟

یک راه این است: ارائه چیزهای رایگان، از قبیل یک پیشنهاد رایگان، کتابچه های راهنمای قابل دانلود، مقالات آموزشی، کتاب های الکترونیکی، اطلاعات رایگان راجع به حوزه کاری خود و مواردی از این قبیل.

پروفایل های محلی ایجاد کنید

مشخصات خود را در موتورهای جستجو و دایرکتوری های کسب و کارهای آنلاین محلی (مثل Google Places و yellowpages.com) درج کنید.

اگر شما مشخصات خود و کسب و کارتان را در این فضاهای مجازی وارد نکنید، دو حالت پیش می آید: یا نامرئی باقی خواهید ماند و یا ممکن است دیگران، اطلاعات نادرست، مخدوش و ناقصی درباره شما در اینترنت منتشر کنند.

بی تردید، هر دو حالت به ضرر شماست.

مثال های واقعی زیادی در این مورد می توان یافت. مثلا ناکامی های یک رستوران خانوادگی کوچک را در نظر بگیرید به این دلیل که گوگل این سایت را به عنوان یک فروشگاه مواد خوراکی می شناسد، Yelp آن را یک رستوران ایتالیایی می شناسد و بینگ نیز آدرس اشتباهی از این فروشگاه در اختیار دارد.

اجازه ندهید چنین رویداد ناگواری برای شما نیز اتفاق بیافتد.

جستجوگرهای اینترنتی با یکدیگر هماهنگی و همخوانی دارند، بنابراین مطمئن شوید که نام، آدرس و شماره تلفن محل کسب و کار شما به یک صورت واحد در اینترنت پخش شده است.

اعلام رضایت دیگران از محصولات شما

جملات تشکرآمیزی که مشتری های سابق از شما به عمل آورده اند، می تواند به افزایش کلیک بر سایت و بهبود رتبه آن در گوگل کمک کند.

درج و نمایش رضایت مشتریان از سرویس ها و محصولات شما، اعتبار کسب و کارتان را هم نزد جستجوگرهای اینترنتی و هم نزد کاربران بالا می برد. در طراحی فرایند تجاری کسب و کار خود، زمانی که باید سراغ مشتری بروید و از او بخواهید که از خدمات و محصولات شما تمجید کند را، تعریف کنید. وقتی سراغ مشتری می روید، حتما یک دوربین کوچک فیلمبرداری هم با خود ببرید.

6 فن موثر برای جذب مشتری

کسب و کارهای کوچک معمولاً با مشکلات زیادی روبه رو می‌شوند. برای مثال، شخصی که کار دو، سه یا چهار نفر را به تنهایی انجام می‌دهد، مسلم است که در کارش با مشکلات زیادی روبه رو می‌شود چرا که همزمان باید مشتریان را ملاقات کند، محصولاتش را بفروشد و در سمینارهای مختلف شرکت کند. جرالد کین درباره انجام دادن تجارت یک نفره به شوخی می‌گوید: «آقا بالاسر خود بودن خوب است، چرا که هم می‌توانید فقط نصف روز کار کنید و یا در روز دوازده ساعت سر کار باشید».

نکته‌ای که باید تمام کاسبان و تاجران به آن توجه کنند این است که باید در زمان بسیار محدودی کارها و وظایف بسیاری انجام دهند و البته باید از حداقل کار بهترین نتیجه لازم را بگیرند یعنی کارشان باید بیشترین بهره داشته باشد. اما برای اینکه از کمترین زمان بهترین استفاده را برد چه باید کرد؟ اگر شما دوست دارید که برنامه‌ها و کارهایتان را به سریع‌ترین و بهترین نحو انجام دهید بهتر است که به نکاتی که در این مقاله به آن اشاره می‌شود خوب توجه کنید و آنها را در رأس کارهایتان قرار دهید. البته برای اینکه خواندن این مقاله خسته کننده نباشد این نکات به صورت پرسش و پاسخ آمده است و فایده دیگر آن این است که به خاطر سپردن نکات آسان‌تر می‌شود.

1- چگونه می‌توانم مشتریان بیشتری بگیرم؟
پاسخ: گاهی اوقات برای جلب مشتریان بیشتر لازم است که کارهایی را که تاکنون برای این کار انجام داده‌ایم، متوقف کنیم. گاهی اوقات باید از روشهای مؤثری برای این کار استفاده کرد. البته روشهای استانداردی برای جلب مشتریان وجود دارد و نیز روشهای غیراستاندارد دیگر. اما این نکته را به خاطر داشته باشید: یک روش را بارها و بارها امتحان کنید. اگر انتظار داشته باشید که نتایج منفی به همراه داشته باشد پول و انرژی خود را از دست داده‌اید. بنابراین آنچه که باید انجام دهید فقط کار کردن نیست. ذهنتان را متوجه اهداف و کارهای دیگر کنید. همان طور که پیشتر اشاره شد گاهی اوقات راه حل مشکل این نیست که چه کار دیگر باید انجام داد بلکه این است که برای گرفتن مشتریان بیشتر انجام چه کارهایی را باید متوقف کرد.

نکته مهمی که باید به ذهن بسپارید این است که قوانین و مقررات نامرئی در جهان وجود دارند. حتی اگر شخصی با ذهنیت متافیزیکی نباشید، می‌توانید ببینید که نیروهای نامرئی بسیاری در زندگی‌های ما وجود دارد. الکتریسیته، نور، گرما و غیره. یک بذر را در نظر بگیرید: به محض آنکه در دل خاک کاشته می‌شود، نیروهای نامرئی دست به کار می‌شوند و آن را به یک گیاه، درخت یا بوته تبدیل می‌کنند. تمام این نیازها چیزهای بسیار اساسی هستند که به بذر کمک می‌کند که قسمت‌های دیگری به آن اضافه شود و باصطلاح رشد و نمو کند. اما بیشتر مردم فکر می‌کنند که چنین نیروهایی به چیزهای مرئی و مشهودی که می‌توانیم در زندگی روزانه خود ببینیم، تعلق ندارد.

آیا شما احساس کرده‌اید که در طول یک روز همه چیز بر وفق مرادتان پیش می‌رود و باصطلاح کارهایتان روی غلتک افتاده است؟ در این مواقع چه فکر کرده‌اید؟ آیا دوست داشته اید که تلاش اضافی که به نتایج عادی بزرگتر می‌انجامد، انجام دهید؟ چه چیزی آن روز را متفاوت‌تر از روزهای دیگر کرده است؟ نیروهای نامرئی که به نفع خود تحت کنترل درآورده‌اید. آیا تاکنون با کسی ملاقات کرده‌اید که شما را سخت تحت تأثیر خود قرار داده باشد، به اصطلاح شما را جادو کرده باشد؟ آیا به نظرتان او یک آدم جذاب بود؟ البته منظورم زیبایی و جذابیت فیزیکی نیست بلکه انرژی اوست. راز این دسته افراد این است که این افراد موفق یاد گرفته‌اند که چگونه چهار قدرت نامرئی خود را کنترل و هدایت کنند.

چهار قدرت نامرئی عبارتند از :
*
رفتار
*
تمرکز
*
گفت وگوی درونی با خود
*
باورها

روش و رفتار مثبت باعث خلق مثبت می‌شود. من از ساده طبعی و یا تأییدات بی‌فایده سخن نمی‌گویم، بلکه عقیده دارم که احساس و برداشت من از جهان مردم، وقایع و اتفاقات و باورها و رفتارهای مناسب با آن را برایم به ارمغان می‌آورد. آنچه که زندگیم را تغییر می‌دهد نوع نگاه و نگرش من به اشیاء و افراد و در کل، جهان است.

یک فکر مثبت نتیجه مثبت به همراه دارد. با نگاه کردن به گلها، گیاهان و درختان و دیگر چیزها این احساس را در خود به وجود آوریم که برای رشد آنها نیروهای نامرئی دست‌اندرکارند. اما علف‌های هرز از کجا می‌آیند؟ از بذرها. نتایج احساسات خود از کجا نشأت می‌گیرند؟ بذرهای افکار، باور و رفتارها. در ذهن شما چه چیزی کاشته شده است؟ زندگی همیشه ما را با چالشها و مشکلات زیادی روبه رو می‌سازد.

از این رو مهم است که این نظریه را به خاطر بسپاریم: یک شخص بدبین هر فرصت و شانس را یک مشکل می‌بیند و یک شخص خوش‌بین مشکلات را یک فرصت می‌داند.خود من چه از نظر شخصی و چه از نظر شغلی به این نتیجه رسیده‌ام که داشتن ذهنیت مثبت باعث افزایش اعتماد به نفس در انسان می‌شود. شاید اگر این حرف را به دوستانتان بزنید آنها به شما بخندند و بگویند: «این از آن حرف‌های متافیزیکی عجیب و غریب است.» اما این مسئله را به خاطر بسپارید که آنها چه موفقیت‌هایی در زندگیشان کسب کرده‌اند؟ زندگی افراد مشهور را مطالعه کنید. در زندگی انسان‌ها لحظاتی وجود دارد که باید به آن نگاهی عمیقی انداخت. خود من متوجه شده‌ام که عامل مهم موفقیت شغلی‌ام دیدگاه و نگاه مثبتی بوده است که به کارم داشته‌ام.

اگر به نتایج بهتری در زندگی شخصی و شغلی خود نیاز دارید، دو چیز است که باید به آنها بیشتر از هر چیز دیگر توجه کنید:

* چگونه به نتایج مثبت و جالبی در زندگیتان دست یابید؟ با استفاده از نیروهای نامرئی که در وجود هر موجود زنده‌ای به ودیعه گذاشته شده است؟ چنانچه نتایج حاصله مثبت نیستند، استفاده از این نیروها می‌تواند تغییرات زیادی را در شما به وجود آورد.
*
افزایش اعتماد به نفس در کسب موفقیت بسیار مهم است. گفت وگوی درونی با خود و تکرار کلمات و جملات تأکیدی روش بسیار مفیدی برای افزایش اعتماد به نفس در انسان می‌شود. یکی از مشتریانم با استفاده از این روش توانست ۴۰ پوند از وزنش را البته بدون کم کردن از میزان غذای خود کم کند. تغییرات کوچک می‌تواند نتایج بزرگی به همراه داشته باشد. سعی کنید که دستورات بالا را به مدت چند هفته به کار گیرید.

2- چرا وقتی که مطمئنم که مشتریان خوبی پیدا کرده‌ام، آنها را خیلی زود از دست می‌دهم؟
پاسخ: وقتی که دانش آموز سر کلاس حاضر باشد، سر و کله معلم نیز پیدا خواهد شد. حال ممکن است معلم بد باشد. هر جا که فروشنده باشد، مشتری هم است، اما باید روش تشخیص آنها را خوب بدانید.

3- می‌دانم درست نیست که این را بگویم اما گاهی اوقات یک مشتری تمام روزم را خراب کرده است. در این مواقع چه کار باید بکنم؟
پاسخ: آیا فقط یک بار اتفاق می‌افتد یا همیشه؟ یاد بگیر چطور این تناقض را تغییر دهی تا تو و مشتری‌هایت به جای عذاب کشیدن از معامله لذت ببرید.

4- می‌دانم برای اینکه کارم را بسیار خوب انجام دهم بسیار خوب هستم اما به دلایلی چندان اعتماد به نفس ندارم. با این وضعیت چگونه برخورد کنم؟
پاسخ: همیشه چیزهای کوچک هستند که باعث بروز اختلافات بزرگ می‌شوند. داشتن دیدگاه و ذهنیت مثبت و باور داشتن توانایی‌های خود باعث می‌شود که ترستان از انجام کار بریزد و از کارتان لذت ببرید.

5- دسته‌ای از افراد وجود دارند که نمی‌توانم با آنها ارتباط برقرار کنم. این در حالی است که یقین دارم که آنها مشتریان بسیار خوبی از آب در می‌آیند. چه کار کنم که بتوانم آنها را متقاعد سازم؟
پاسخ: یک بار کسی گفت: «من تا به حال نتوانسته‌ام همسرم را درک کنم». یک روز تمام با او صحبت کردم ولی نتوانستم حرف هایش را بفهمم. چیزی که عجیب است این است که اگر چه پاسخ به این سؤال بسیار روشن است، اما بیشتر افراد نمی‌توانند پاسخ این سؤال را بیابند و همین مشکل هم بر روی افراد کاسب و بازرگان نیز تأثیر می‌گذارد.

6- من برای متقاعد کردن مشتریانم دست به هر کاری می‌زنم، اما بیشتر اوقات نتیجه نمی‌دهد. آیا تکنیک مؤثری برای این کار سراغ دارید؟
پاسخ: گاهی یک تصویر کار هزاران کلمه را می‌کند. سعی کنید از محصولاتتان تصاویر واضح و زیبایی تهیه کنید. در این صورت خیلی راحت‌تر مشتریان خود را برای خرید اجناستان قانع می‌کنید.